Det hæderkronede Macy´s har bekendtgjort at de lukker 40 butikker.
I stedet vil kæden i de resterende butikker fokusere ekstra på populære services som blandt andet click & collect og ship-from-store, hvor kunderne kan bestille udsolgte varer fra andre Macy’s butikker og få dem sendt til deres privatadresse. Macy’s, der også ejer Bloomingdale-kæden, driver omkring 840 butikker.
Terry Lundgren, CEO for Macy´s mener at det er helt nødvendigt at skære ned i antallet af fysiske butikker. Forbrugsmønstret har ændret sig og at det derfor er vigtigt at tilpasse sig de nye forhold, siger han.
Lukningen af de 40 butikker er blot et led i den proces, men han er dog af den klare overbevisning at kædens fysiske butikker fortsat har stor relevans for kunderne.
Flere lukninger kan være på vej
Men Macy´s er ikke ene om at begrænse antallet af fysiske forretninger. Også stormagasinet J.C. Penney melder om butikslukninger. Kæden vil lukke omkring 30 af de 1.062 butikker, som kæden i dag driver. I en udtalelse fra kæden lyder det, at man løbende vurderer sin butiksportefølje for at se, om der er et behov for at lukke eller finde nye placeringer til butikker, der ikke præsterer optimalt.
Brian Sozzi, analytiker hos Belus Capital Advisors siger til Business Insider, at man godt kan regne med, at flere detailgiganter vil annoncere butikslukninger, og fremhæver blandt andre Target og Walmart som eksempler.
Kilde: Retailnews.com
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…