At hverdagens indkøb skal overstås, er et faktum for mange børnefamilier samt ældre mennesker. Disse psykiske og fysiske formater imødekommer flere varehuse og købmænd.
Nu kan kunden klare indkøbene online og afhente varerne helt uden at forlade bilen.
Wal-Mart er klar med en prøveversion af et mini-varehus i byen Bentonville i staten Arkansas, USA, hvor kunden hjemmefra kan shoppe varer online. Kunden afhenter varerne ved en form for station, tænk: ’Tankstation’, hvor medarbejderen hurtigt leverer varerne til bilen.
Indkøbsformatet, af Wal-Mart betegnet ’Wal-Mart Pickup Grocery’, er medvirkende til at bygge bro mellem den digitale udvikling og den fysiske retail-verden, og imødekomme kundens nye shopping-vaner, som helst skal spare tid og gøre shopping til en bekvemmelig oplevelse.
Wal-Marts guidelines for det nye format
Kunder som ønsker at benytte servicen, skal registreres online gennem deres e-mail. Registrerede kunder kan derefter bestille varer gennem online-siden her.
Det er muligt for forbrugeren at skemalægge afhentningstider fra 2 timer efter vareordren er afsendt til op mod 3 uger.
Til den skemalagte tid afhenter shopperen varerne i Bentonvilles Wal-Mart ’pickup stations’. Her printes den online betalte ordre, hvor Wal-Mart lover faste lave priser hver dag og ingen skjulte gebyrer.
Undersøgelser og udtalelser fra retail-branchen (ifølge The City Wire) understreger, at hjemmelevering af varer i Denver går godt, og at forbrugeren er villig til selv at afhente varer og dermed undgå de ekstra gebyrer.
Dette imødekommer Wal-Mart med formatet, som også kan udrede mange oplysninger om kunden gennem den digitale platform. Udover at hjælpe kunden til hurtigere shopping, kan oplysningerne bruges til at indhente information om kundens shopping-vaner og kortlægge kundens vare-søgninger.
Deisha Barnett, Wal-Marts talskvinde, fortalte til The City Wire i april, at Wal-Mart har været meget opmærksomme på, at kundens behov er under forandring. Kunden forventer flere shopping-muligheder, og som stort indkøbscenter må Wal-Mart imødekomme dette, blandt andet med lave priser og et bredt sortiment, hvor værdier og bekvemmelighed er tænkt ind i hele shopping-oplevelsen.
Deisha Barnett fremhæver dog, at den nye måde, at indkøbe varer online, ikke vil afløse alle Wal-Marts fysiske indkøbsbutikker og den ’traditionelle’ måde at handle ind i Wal-Mart på. Der vil til stadighed være store fysiske Wal-Mart centre at finde i fremtiden, hvor du får den fulde shopping-oplevelse ved at forlade bilen.
I hele verdenen er Storbritannien foregangslandet for online-indkøb.
Det nye format, som tilbyder kunderne vareindkøb online, viser sig populært, og det britiske marked er forrest i denne udvikling, skriver The City Wire.
Det nye indkøbsformat, med at udnytte online varebestilling i synergi med en fysisk afhentning, ses flere steder og betegnes som ’Click & Collect’.
Programmet ’Click & Collect’ var ikke at finde for bare 2 år siden, men det ses nu i ca. 300 forretninger, og ca. 600 forretninger forventes at have implementeret programmet det kommende år.
Kilde: Thecitywire.com
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…