Coop mener ikke, at Swipp og MobilePay udløser potentialet indenfor mobile betalinger, og har derfor købt sin egen platform til mobile betalinger.
Snart begynder de første Coop-butikker at teste den nye løsning. Den er i første omgang tænkt til de eksisterende medlemmer, og forventes senere udbredt til øvrige kunder.
Det er Coop Teknologi, der står bag leverancen ud til de 1,5 mio. Coop-kunder. Det starter med de kunder, der allerede bruger Bip & Betal, og dermed allerede selv scanner deres varer med mobiltelefonen. I udlandet har mange andre butikskæder indført et tilsvarende koncept, men med mere robuste scannere, der står til rådighed for medlemskunder.
Et af motiverne bag den nye løsning er, at Swipp og MobilePay kræver særlige betalingsbokse. Det er i øvrigt heller ikke en teknisk nødvendighed, men i højere grad et spørgsmål om, at MobilePay på den måde opnår en synlig markedsføring ude i alle de butikker hvor systemet anvendes.
Kilde: Finans.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…