Der blev på dette års FDIHs handelsseminar fremlagt indsigter i forbrugernes adfærd online og taget hånd om danskernes største udfordring; de udenlandske webshops stigende andel af danskernes online-køb.
Hvis ens webshop skal kunne konkurrerer med de udenlandske og dermed være blandt de bedste, må man som e-handler tage højde for følgende 10 tendenser.
1) Tænk cross channel
Sørg for at din webshop hænger sammen med og giver kunderne de samme muligheder og service, som de ville få i den fysiske butik.
2) Mød kunderne individuelt
Inddrag dine kunder og forøg dit salg ved at henvende dig personligt til dem via produktanbefalinger, målrettede nyhedsbreve og lignende.
3) Maksimal bekvemmelighed
Sørg for at have en webshop med hurtig levering og fleksible returneringsmuligheder.
4) Mobil
Trafikken fra mobil overhaler meget snart trafikken fra desktop, så sørg derfor for, at din webshop fungerer optimalt fra mobilen.
5) Internationalisering
Det vigtigt at se på hvad de udenlandske webshops gør bedre end din, og tager stilling til, om din webshop skal gå ud over landets grænser, så du også kan få andel af handlende uden for Danmark.
6) Den fysiske butik
Skab en sammenhæng mellem den digitale og den fysiske butik, så det skaber en unik interaktiv oplevelse for kunden.
7) Sats ikke kun ét sted
For at give dine kunder den optimale købsoplevelse, bør du være lige meget til stede online som i den fysiske butik.
8) `Big data´
Brug de store mængder af data, som er tilgængelige om kundernes adfærd og købsmønstre til at optimere din onlinebutik og din markedsføring.
9) Levende billeder
Brug levende billeder, da det både giver flere besøg i butikken, favoriseres af Google og øger din konvertering op til 30 procent.
10) Hastighed
Eksekver dine idéer hurtigt, da du ellers bliver overhalet inden om af nye spændende idéer på markedet.
Kilde: Hesehus.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…