PriceRunners nye analyse, der er baseret på søgninger på priser og varer hos pris – og forbrugertjenesten, afslører at Elgigantens webshop endnu en gang kan bryste sig med titlen som den mest populære webshop. Det er tredje år i træk at Elgiganten.dk indtager førstepladsen.
Foruden Elgiganten bærer de øvrige topplaceringer præg af at det især er tablets, mobiler, elektronik og hårde hvidevarer, som de danske forbrugere søger priser på inden de foretager købene. I kronologisk rækkefølge efter Elgiganten.dk, er de mest populære netbutikker, ifølge selvsamme analyse, Bilka.dk, ComputerSalg.dk og Proshop.dk.
På listens sjetteplads finder man Fona, og netop elektronikkæden har samlet set haft den største vækst i det forgangne år. Mest bemærkelsesværdigt ved årets top 25 liste fra PriceRunner, er dog den store vækst i mængden af søgninger på priser og varer hos gør-det-selv butikkerne.
Forbrugerne nethandler skruer, søm og ledninger mm. som aldrig før. At byggemarkederne har fået godt fat i online forbrugerne ses ved at Frishop.dk, XL-BYG.dk, Silvan.dk og Davidsenshop.dk, alle har sikret sig en placering i top 20 på PriceRunners nye liste.
Kilde: www.detailfolk.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…