Selvom nettet har gjort alting meget lettere og effektivt, så har det også en række ulemper, og forbrugerne efterspørger – efter den første forelskelse i nettets mangfoldigheder – en mere personlig og involverende oplevelse af detailhandel som i de gode gamle dage.
NBCUniversal har udgivet en rapport med titlen ”The curve report”, som kigger nærmere på de moderne forbrugeres holdning til analog detailhandel. Heraf fremgår det, at 71 procent af Generation X og Y hellere vil shoppe i en fysisk butik end online. De er trætte af de anonyme konceptbutikker og retter fokus mod mindre, lokale og mere specialiserede detailhandlere, der er i stand til at give dem en unik shoppingoplevelse.
Paradoksalt nok er nettets popularitet med til at skubbe nogle af de mest oplevelseshungrende unge forbrugere i armene på analog detailhandel. Og her forventer de unge forbrugere at blive mødt med personlig service. 84 procent af Generation X og Y er glade for personlig service.
Alt i alt kan det konkluderes, at de unge vil have det bedste fra begge verdener.
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…