Nu viser nye tal, at detailhandel i USA er ved at slå godt igen mod online.

Pure players som Amazon og eBay, der kun arbejder med e-commerce, går stadig frem. De har nu fået hård konkurrence i USA af detailhandlere, der satser på cross og omni channel.

Serviceoplevelsen med mobiltelefoner og lokale butikker er en stærk cocktail for de rene e-handlere, og væksten i anvendelsen af mobiltelefoner er ved at få kurven til at tippe tilbage mod detailhandlere.

Nordstrom, Walmart og andre i samme klasse har nu fin vækst i deres e-commerce, fortæller Jason Goldberg fra Razorfish. Han mener, at allerede om fem år er det tæt på umuligt at være udelukkende online-retailer.

Online er ved at slå tilbage med promtion tours med trucks, busser, campingvogne og andet, der kan bringe online ud i den fysiske verden. Samtidig prøver detailhandlere at reducere deres fragtomkostninger ved at sende varer ud direkte fra butikkerne.

Cross channel-virksomheder som Warby Parker og Uniqlo kan se, at deres online-omsætning vokser i de områder, hvor de åbner nye, fysiske butikker.

Se mere hos Mobile Commerce Daily