Flere end nogensinde gør brug af deres mobile platforme, når de shopper. Men hvordan reagerer detaillisterne på denne udvikling?

De mest kendte detailbrands gør brug af applikationer til mobile platforme, heraf ca. 79 pct. Men ved størstedelen af applikationerne er det ikke muligt at foretage køb fra, kun 40 ud af 79 gør det muligt for brugerne at foretage køb fra App`s. Stormagasiner er længst fremme i udviklingen, hvorimod supermarkeder halter bagefter. 75 pct. af stormagasinerne gør det muligt for brugeren at handle over applikationen, hvorimod det kun er knap 5 pct. hos supermarkederne.

Adskillige vurderinger viser at applikationer til stadighed behøver forbedringer. 27 pct. af detaillisterne med App´s har vurderinger på ca. 3,5 eller højere. 35 pct. af detaillisterne har opdateret deres App inden for den sidste måned, men ved at foretage regelmæssige opdateringer som forbedre udførelsen og tilfører nye features kan detaillisterne opnå bedre vurderinger.
Detaillister som investerer i mobile applikationer har oplevet store stigninger i omsætningen. Omkring 9,3 milliarder om året tjener de detaillister som gøre brug af App`s, hvorimod de der ikke gør brug af App`s tjener ca. 5,6 milliarder om året.

Fire trin til at opnå succesfuld mobilhandel

1) Invester i en stærk mobil oplevelse, fokuser på et brugervenligt design under udvikling af applikationen.
2) Udvikl mobil-specifikke kommunikationer, brug `push notifications´, `mobile ads´ og emails.
3) Link til applikationen, omdiriger ikke til hjemmesiden; skub brugeren til brug af siderne inde i App`en.
4) Gør betaling let, skab et ukompliceret betalingssystem med så få klik som muligt.