Den mest inspirerende retailkonference i 2019, New Retail Day 19, afvikles i stærkt samarbejde mellem Detailforum og pej gruppen, der begge har stået bag succesfulde retailkonferencer gennem flere år.

Heldagskonferencen afvikles i maj i både Aarhus og København med en lang række inspirerende foredragsholdere, der samlet set kommer omkring de største trends, bidrager med værdifuld viden og erfaring og inspirerer til nytænkning.

 

OM KONFERENCEN

Konferencen giver overblik, perspektiv og inspiration til professionelle aktører inden for detailhandel og nethandel samt alle de leverandører og samarbejdspartnere, der er knyttet hertil.

Retailkonferencen er målrettet alle, der interesserer sig for fremtidens detailhandel og nethandel samt alle mulige kombinationer mellem disse. Konferencen er ikke branchespecifik, men ser på den generelle udvikling, udfordringer og muligheder samt de vigtigste trends.

Den første konference afvikles i Aarhus den 7. maj i Turbinehallen, mens den anden konference afvikles i København den 9. maj på Hotel Otillia i Carlsberg Byen.

I alt 12 indlægsholdere bidrager med indlæg på de to konferencer, der indeholder fire overordnede temaer med hver deres inspirerende indlægsholdere:

 

Tema 1:

Fremskrives udviklingen matematisk, lukker den sidste fysiske butik i Danmark i 2036. Men ønsker vi det? Bliv klogere på aktuel udvikling og trends både inden for fysiske butikker og nethandel samt omni channel.

  • Henriette Høyer, DIBS:
    Forbrugerne i Norden tænker forskelligt, når de handler på nettet.
  • Stine Grubbe, Visual Merchandising specialist:
    Der er masser af håndtag at skrue på i den fysiske detailhandel. Hold op med at frygte nethandlen og aktiver butikken.
  • Louise Byg Kongsholm, trendforsker:
    Sådan fastholder du den smarte forbruger, der stiller krav, er utålmodig og nysgerrig.

 

Tema 2:

Med mange års erfaring fra dansk detailhandel bidrager fem detailhandelspraktikere med viden og perspektiv på trends, styrker og svagheder.

  • Henrik Libak, erfaren detailhandler:
    Tør øjnene! Der har aldrig været krise i detailhandlen.
  • Michael Christiansen, erfaren detailhandler:
    Hvor blev købmandskabet af? Har digitaliseringen fjernet fokus fra det, der driver bundlinjen?
  • Marianne Bedsted, Salling:
    Sådan revitaliserede vi Salling og fik 2 mio. mennesker til at besøge Salling Rooftop på to år.
  • Jenni Ôsterlund, Sephora:
    Hvordan forbliver man relevant, skaber trafik og vækst som en international kæde?
  • Frantz Longhi, Paustian:
    Den utrættelige designelsker og serieiværksætter puster nyt liv i Paustian.

 

Tema 3:

Klassiske forretningsmodeller får kamp til stregen af nye måder at tænke kunderejser på. De nye tilgange vender tingene på hovedet og sætter kunden først.

  • Jacob Fejerskov, Bilka To Go:
    Digitaliseringsprojekt i en stor ’murstensbutik’ giver skvulp, kampe og opgør med gamle vaner.
  • Thomas Pedersen, Winefamly:
    Muligheder og barrierer i nye abonnementsløsninger – intet er, som det ser ud.

 

Tema 4:

Ejerskabsmodel har afgørende betydning for forretningsdrift, strategi og tidshorisont. Hør både om kapitalfondsejerskab og familieejerskab samt konsekvenserne af samme.

  • Christian Hinchelday, Perchs Tehandel:
    Hvordan navigerer man et fysisk butikskoncept gennem syv generationer?
  • Lars Cordt & Asbjørn Hyldgaard, Axcel:
    Hvad går en kapitalfond efter? Og hvordan er det at være ejet af en?

 

Læs mere om New Retail Day 19 her.