pej gruppen – scandinavian trend institute lancerer det nye retail-magasin: Retail Mag.
En tilsyneladende kriseramt detailhandel ser på ændret forbrugeradfærd med forundring og oplever et behov for forandring. En voksende nethandel går en lys fremtid i møde, men internationale giganter spøger i kulissen og øger kravet om automatisering. Trends, forbrugeradfærd, kunderejser og kundeprofiler. For både retail og etail. Alt er i spil. Men hvor starter man lige?
Det giver det nye magasin Retail Mag svaret på.
OM RETAIL MAG
Magasinet Retail Mag er et nyt medie fra pej gruppen, der også står bag branchebladene TØJ – Fashion & Business Trend og 365DESIGN samt tidsskriftet TID & tendenser.
Retail Mag lægger op til fordybelse og er målrettet alle, der interesserer sig for fremtidens detailhandel og nethandel samt alle mulige kombinationer mellem disse. Magasinet er ikke branchespecifikt, men ser på den generelle udvikling, udfordringer og muligheder samt de vigtigste trends.
I magasinet kan du blandt andet læse om de største trends, de mest inspirerende butikskoncepter, nethandlens fortsatte vækst, integration mellem online og offline i variationer af cross channel og omni channel, tips og tricks til for eksempel visual merchandising og meget mere.
På baggrund af stor erfaring fra pej gruppen og unikke fagstærke skribenter, får du solid viden og inspiration i Retail Mag. pej gruppen har 20 års erfaring med retailtrends, 8 år med retailkonferencer, og står bag tre bestsellere om fremtidens detailhandel: Cross Channel fra 2014, Cross Channel 2 fra 2016 samt Total Retail fra 2018, som blev kåret som en af de 10 bedste erhvervsbøger i 2018. Det er denne solide erfaring og kompetence, der nu lægges bag et nyt medieunivers for alle med interesse for fremtidens forbrugeradfærd, digitalisering, automatisering og konsekvenserne af dette for retail og etail.
Retail Mag udkommer to gange om året – første gang den 17. april 2019 – og kan købes både i løssalg og som særskilt abonnement.
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…