Trendforskeren
Louise Byg Kongsholm er trendforsker. Hun er vild med at afkode tidsånd, forbrugeradfærd, shoppingvaner, og hun spotter og omfortolker trends, så de giver mening for skandinaviske virksomheder. Og så har hun sjovt nok en speciel interesse for detailhandel på grænsen af den digitale virkelighed.
Louise er administrerende direktør i og ejer af pej gruppen – scandinavian trend institute og har en teoretisk baggrund som cand.merc. i strategi og ledelse samt retailerfaring fra London og Tyskland. Hun har arbejdet som strategikonsulent hos henholdsvis JC i to år og LEGO i fem år og har været en del af pej gruppen siden 2007.
Er desuden chefredaktør på tidsskriftet TID & tendenser og branchebladene TØJ – Fashion & Business Trends og 365DESIGN samt flittigt anvendt foredragsholder og strategikonsulent i både Danmark og Norge.
Har tidligere skrevet tre bøger: ”Trendsociologi”, ”Fra barnevogn til kørestol – Livsfaser og forbrug” og ”12 bud på 2012”.
Læs mere på www.pejgruppen.dk
Den digitale ekspert
Martin Frederiksen er digital haj, iværksætter, idémand og desuden CTO hos Klean, hvor alle medarbejdere er totalt vilde med digitale projekter.
Han kom på nettet, flere år før browseren blev opfundet. Da det skete, kunne man printe alle sider på nettet på en eftermiddag. Det var de gode gamle dage.
Martin er ansvarlig for forretningsudvikling hos Klean og er involveret i nogle af de største danske e-commerce-projekter. Han fungerer også som rådgiver, sparringspartner og interim udviklingsdirektør – og er i det hele taget glad for at dele ud af sin viden og erfaring.
Før Klean stiftede han Synkron A/S sammen med Andreas Johannsen, Jens Willy Johannsen og Jakob Ilkjær. Synkron blev på kort tid Skandinaviens største leverandør af content management-systemer og senere solgt.
I fritiden leger han med ungerne, er på verdensranglisten som frisbee-spiller og har et fantastisk baghåndskast.
Har tidligere været med til at skrive ”Kleans bog om scrum”.
Læs mere på www.klean.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…