Trendforskeren

Louise Byg Kongsholm er trendforsker. Hun er vild med at afkode tidsånd, forbrugeradfærd, shoppingvaner, og hun spotter og omfortolker trends, så de giver mening for skandinaviske virksomheder. Og så har hun sjovt nok en speciel interesse for detailhandel på grænsen af den digitale virkelighed.

Louise er administrerende direktør i og ejer af pej gruppen – scandinavian trend institute og har en teoretisk baggrund som cand.merc. i strategi og ledelse samt retailerfaring fra London og Tyskland. Hun har arbejdet som strategikonsulent hos henholdsvis JC i to år og LEGO i fem år og har været en del af pej gruppen siden 2007.

Er desuden chefredaktør på tidsskriftet TID & tendenser og branchebladene TØJ – Fashion & Business Trends og 365DESIGN samt flittigt anvendt foredragsholder og strategikonsulent i både Danmark og Norge.

Har tidligere skrevet tre bøger: ”Trendsociologi”, ”Fra barnevogn til kørestol – Livsfaser og forbrug” og ”12 bud på 2012”.

Læs mere på www.pejgruppen.dk

Den digitale ekspert

Martin Frederiksen er digital haj, iværksætter, idémand og desuden CTO hos Klean, hvor alle medarbejdere er totalt vilde med digitale projekter.

Han kom på nettet, flere år før browseren blev opfundet. Da det skete, kunne man printe alle sider på nettet på en eftermiddag. Det var de gode gamle dage.

Martin er ansvarlig for forretningsudvikling hos Klean og er involveret i nogle af de største danske e-commerce-projekter. Han fungerer også som rådgiver, sparringspartner og interim udviklingsdirektør – og er i det hele taget glad for at dele ud af sin viden og erfaring.

Før Klean stiftede han Synkron A/S sammen med Andreas Johannsen, Jens Willy Johannsen og Jakob Ilkjær. Synkron blev på kort tid Skandinaviens største leverandør af content management-systemer og senere solgt.

I fritiden leger han med ungerne, er på verdensranglisten som frisbee-spiller og har et fantastisk baghåndskast.

Har tidligere været med til at skrive ”Kleans bog om scrum”.

Læs mere på www.klean.dk