Indeks Retail stod for indkøring af nyt it-system i landets 90 Bog & Idé butikker. Et nyt system der skulle effektivisere virksomheden, men som derimod endte med at give store ekstraregninger.
“Forbrugerne er meget krævende i dag og er blevet vant til, at der er styr på priser, levering og service. Det gælder både online og i en butik. Ellers bliver de skuffede, og så vender de sjældent tilbage,” udtaler Mai Thomsen fra Retail Institute Scandinavia.
Det er derfor altafgørende at it-systemerne hos detailhandelsfirmaer er fuldstændig up-to-date, så forbrugernes krav imødekommes på bedst mulig vis.
En ændring af it-systemet skulle have reddet Bog&idé fra den hårde konkurrence online, da især denne branche er udfordret på mange fronter. Forbrugerne køber oftest bøger over nettet, i supermarkedet og er løbende ved at tage brugen af e-bøger til sig.
Men Bog&Idé har stadig den fordel, at alle danskere kender dem, hvorimod ikke alle kender den udenlandske netkonkurrent Amazon.
Derudover viser alle undersøgelser at forbrugere viser større tillid til netbutikker, som også har en fysisk butik.
Direktør Henrik Christensen tror da også stadig fuldt og fast på den fysiske butik, selvom flere forbrugere køber kædens varer over nettet.
Derfor er der også stadig forhandlinger i gang om flere Bog&idé butikker i den nærmeste fremtid, alt imens der arbejdes på at få helt styr på det nye it-system.
Kilde: Børsen.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…