Teknologimastodonten er nu klar med deres første fysiske butik. Butikken, der kommer til at ligge i London, vil fremadrettet sælge både virtuelle og fysiske produkter.
Det startede som en søgemaskine, men er nu et teknologisk imperium med et hav af projekter af alverdens art. Nogle af de mere jordnære produkter stiller virksomheden nu til skue i deres første rigtige butik i London.
Tidligere har virksomheden haft midlertidige butikker i London såvel som i Australien, men med den nuværende faste butik åbnes op for at kunderne i et mere langsigtet perspektiv, vil kunne engagere sig i butikken på nye og innovative måder. Kundernes interaktion med teknologien vil således være i fokus og i butikken vil demonstreres apps, ligesom at kunderne får mulighed for at designe deres egne Googlelogoer, rejse kloden rundt på storskærm via programmet Google Earth og se film på Google Play samt Youtube, som Google købte tilbage i 2006. Desuden vil Google med butiksåbningen arrangere kurser om eksempelvis brug af virksomhedens produkter og internetsikkerhed, samt tilbyde undervisning for børn i basal programmering.
Googles nye butik bliver efter sigende placeret i den eksisterende butik Currys PC World på Tottenham Court Road i London, og den foreløbige strategi er at udvide med yderligere to butikker i byen.
Kilde: Business.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…