En ny undersøgelse fra Deloitte viser, at 40% af forbrugerne ikke vil handle mere på nettet af den simple grund, at de nyder at købe ind i de fysiske butikker.

Samtidig siger 24 procent at de begrænser deres online-køb, fordi det er besværligt at sende produkter retur.

Læs historien hos Deloitte.

I Cross Channel 2-bogen refererer vi til andre undersøgelser af sammenhængen mellem forbrug online og offline, og peger blandt andet på:

  • Forbrugerne køber ind i butikker, fordi de kan se og røre produkterne og få dem med hjem omgående
  • Forbrugerne køber ind online, fordi det er bekvemt, billigt og man kan handle døgnet rundt og i hele verden
  • Servicegabet mellem online og offline bliver mindre ved at gå cross channel, og cross channel kunder er mere loyale og omsætter mere end kunder, der kun køber igennem en enkelt kanal.

Det ville have været interessant at se, hvad Deloitte havde fundet ud af, hvis undersøgelsen havde haft mere fokus på effekten af cross channel.