Kim Skaaning har været på en guidet tur med Retail Institut of Scandinavia. Han har delt de opdagelser han gjorde sig.
På sin tur stødte han på nye og innovative butikskoncepter, som han deler op i 3 kategorier:
- Lokal & Økologi – Whole Foods Market, Brooklyn. Dette supermarked tilbyder et kæmpe udvalg af økologiske fødevarer, hvor af store dele kommer fra lokale producenter. Mest bemærkelsesværdigt er, et stort drivhus på taget, hvor der dyrkes grøntsager til salg i butikken. Dette tiltag reducerer CO2 udslip, da fragt ikke er nødvendig.
- Oplevelse – Space Ninety 8, Urban Outfitters, Brooklyn er en tøjbutik, der tilbyder så meget mere end tøj. Varerne i butikken kan findes på nettet. Men butikken her forsøger, at skabe et univers, hvor man har lyst til at hænge ud og får en fed ”In Real Life” oplevelse. Fordelt på butikkens 4 etager finder man kunst, mode, en restaurant, udstillinger med lokale designere, en frisør, kostmetik og en musikafdeling med vinyl plader.
- Brandtilknytning – Cadillac, Hudson street, Soho. Et showroom, hvis udgangspunkt ikke drejer sig om at sælge biler, men at give en oplevelse. Her er det muligt, at nyde en god kop kaffe i cafeen, se på kunst eller tøjdesign i galleriet, alt imens man cirkulerer rundt om biler.
Læs hele artiklen her
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…