I en pressemeddelelse fra den store amerikanske koncern Macy’s lyder det at Black Friday bliver kicked off med giveaways til en sum af 1 million dollars til gavekoder. Det hele bliver skudt af som en interaktiv oplevelse in-store.
Den kendte tegneseriefigur SpongeBob SquarePants har fået hovedrollen i Macy’s Black Friday. Amerikanernes største shoppingdag fredagen efter Thanksgiving Day. Udover at Macy’s udnytter webshop med samme deals som i butikken, kan man vinde store gaver ved hjælp af digitale gavekoder.
Reklame spots med undervands tegnefilmsfiguren SvampeBob Firkant gik i luften den 23. november.
Martine Reardon, markedsføringsansvarlig hos Macy’s, udtaler: ”As customers navigate their shopping route throughout the store, they will be able to score digital gift codes offering instant wins via Macy’s mobile app. This element of surprise along with a playful new commercial featuring our official holiday ambassador, SpongeBob SquarePants, is certain to add a new element of fun to our customers’ shopping experience on Black Friday this year”
For fuld skrue udnytter Macy’s alle markedsføringskanaler. Et helt univers med SvampeBob Firkant bliver opbygget, hvor børnene kan få et helt sæt af legetøj fra tegnefilmen som er tilgængeligt i butikkerne, men også online på macys.com/squarepants. Legetøjet fra butikkerne har vedhæftet koder til at låse eksklusivt indhold op.
I kampagnen indgår Macy’s mobile app, hvor kunderne i butikkerne kan scanne QR-koder, og på denne måde se om de igennem den digitale gavekode, om de har vundet en gave.
Allerede nu kan kunder preview’ Black Friday-varer til thanksgiving og tilføje favoritter til indkøbskurven og deres indkøbsliste. Man kan sågar shoppe direkte fra deres indkøbsliste.
Med brug af storytelling, interaktion og maksimal udnyttelse af tv-spots, de fysiske butikker og giveaways, håber Macy’s på en word-of-mouth reaktion af de helt store hos kunderne.
”I’m personally excited to see Black Friday turn SpongeBob yellow” – Pam Kaufman, markedsføring Nickelodeon Group
Kilder: macys.com og businesswire.com
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…