Contact lab`s rapport over luksus adfærd ser på forskellighederne mellem luksus forbrugere i Shanghai og New York, når de søger information til fremtidige køb.
Undersøgelsen sammenlignede 922 personer i alderen 25-54 fra New York (hvoraf de 69% havde købt en luksusvare indenfor de sidste 12 måneder) med 975 personer fra Shanghai i samme kundegruppe (Hvoraf 80% havde købt en luksusvare indenfor de sidste 12 måneder).
Ikke overraskende, baserede de kinesiske forbrugere størstedelen af deres luksuskøb på anbefalinger og råd fra venner og familie, heraf omkring de 67%. Hvorimod forbrugerne fra New York baserede de fleste af deres luksuskøb på baggrund af information og inspiration fra magasiner, heraf omkring de 52%.
Ens for begge var deres brug af officielle brand websites inden køb af luksusvare, hvor de kinesiske luksusforbrugere lå på 66% og amerikanerne lå på omkring de 52%.
Kilde: Resonancechina.com
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…