For rigtig mange er dagligvarekøb noget der optager tid, man synes kunne bruges bedre et andet sted. Derfor er indkøb også typisk noget der bare skal overstås, andre gange når man det slet ikke og aftensmaden eller frokosten, bliver en hurtigt knap så sund snack.
Walmart forsøger at løse dette problem. De arbejder nemlig på et nyt leveringsystem, hvor man trykt og sikkert kan få sine dagligvarer leveret direkte i køleskabet. Således man aldrig igen skal stresse over indkøb eller stå med et tomt køleskab.
Systemet fungerer således, at du bestiller dine dagligvarer online og er du ikke hjemme på leverings tidspunktet, kan buddet lukke sig ind vedhjælp af en smartlock. Denne smartlock giver buddet en en-gangs kode, som han kan bruge til at lukke sig selv ind med. Samtidig med at buddet lukker sig selv ind, modtager du en SMS på din telefon, der fortæller at buddet er i dit hjem. Her kan du også vælge at overvåge leveringen via en livevideo fra dit hjem. Når buddet har leveret varerne, sat dem i køleskabet og forladt hjemmet modtager du igen en besked, der fortæller at døren nu automatisk er låst. Du har altså selv kontrol over leveringen fra start til slut.
Selvfølgelig er det ikke alle der er interesseret i sådan et leveringssystem og det kræver nogle tekniske foranstaltninger. Men der er ingen tvivl om, at dette leveringssystem skaber convenience på et helt nyt niveau, som vil være med til, at forme detailhandlen i fremtiden.
Læs mere på walmart.com
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…