Den svenske burgerkæde Max er ved at afskaffe jobbet ved kassen. Det gøres bedre og billigere af en trykfølsom skærm.
Det er dårligt nyt for studerende, der gerne vil tjene cafépenge eller rejse jorden rundt. Til gengæld er det godt for kunderne. I praksis virker det nemlig fuldstændig godt og overskueligt.
Det har ingen særlig værdi at bestille hos en person, der bagefter indtaster næsten det samme (nogle gange noget helt andet) på en trykfølsom skærm. Det kan man lige så godt gøre selv.
Personalet kommer fremover til at hjælpe med det, en skærm ikke kan klare. Eller en robot.
Cross channel-bogen omtaler en rapport fra Oxford University, der peger på at 44% af alle amerikanske job vil blive overtaget af online, computer og robotter i løbet af få år.
Max er startet på rejsen. Det næste bliver, at din burger bliver pakket af en robot. Du kan være sikker på, at det snart kommer – to a place near you.
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…