Webshops som Amazon og Asos, der kun opererer online, ser i 2015 ud til at nå en højere omsætning end webshops, der samtidig har fysiske butikker. Det viser en ny rapport, som dog også peger på, at tendensen hurtigt kan vende.
Mange af de store netbutikker, der udelukkende befinder sig i den virtuelle verden, har kronede dage.
Faktisk er flere internetvirksomheder såsom Amazon og Asos i Storbritannien godt på vej til at generere en højere omsætning end de af deres konkurrenter, der også har fysiske butikker. Det skriver The Telegraph.
Ifølge en rapport fra markedsundersøgelsesvirksomheden Mintel, forventes det, at e-handlerne i 2015 vil omsætte for 21,8 mia. pund (omkring 228,6 mia. kroner), hvilket er en stigning på 18 procent i forhold til året før. Samtidig forventes det, at fysiske butikkers webshops kun vil se en vækst i omsætningen på 11 procent til 21,5 mia. pund (225,5 mia. kroner).
”Online giver forbrugerne kontrollen tilbage. De er bedre informerede og meget mindre tilbøjelige til at lade en detailhandler komme tvivlen til gode,” udtaler Richard Perks, director of retail research hos Mintel.
Tendensen kan dog nå at vende, da mange high street-butikker har været sene til at hoppe på net-vognen og ikke formået at konkurrere på pris.
Kilde: Telegraph.co.uk og Branchebladet TØJ
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…