Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den kommende tid kan holde skarpt øje med.
Hvilke retailere gør det godt online? Det kommer e-handelsspecialistvirksomheden Impact med et svar på gennem et blogindlæg på ’Kaspers blog’.
Blogindlægget peger på tre udenlandske retailere, der gør det særligt godt online.
1 | Everlane
Den første retailer, som blogindlægget peger på, er det amerikanske modemærke Everlane. Modebrandet tilbyder blandt andet direkte levering med et bud, så man som kunde ikke skal vente i flere dage på at modtage produktet.
En anden ting, som Impact peger på, er Everlanes styrke til at være transparens. Når man klikker på en vare online, kan man se, hvad varen har kostet at producere – både materiale, arbejdskraft og transport er medretning i den samlede pris.
2 | Asphalte
En anden retailer, som ifølge Impact gør det godt, er det franske modebrand Asphalte.
Det franske modemærke formår at skabe en hype og eksklusivitet omkring sine produkter ved at gøre det stikmodsatte af, hvad Everlane gør. Der er nemt gå flere uger eller måneder, før kunden modtager sit købte produkt. Brandet er nemlig lykkedes med at lade forbrugerne bestemme, hvilke varer der skal sættes i produktion.
Kunden kan tilkendegive sin interesse i en style og pre-købe den – men varen bliver kun produceret, hvis tilstrækkeligt mange har pre-købt varen. Når varen bliver sat i produktion, bliver den kun produceret i det antal, som har købt den – og det skaber en vis eksklusivitet omkring brandet.
Ved at vende købsprocessen på hovedet brænder Asphalte ikke inde med varer, som de ikke får solgt – og det er både godt for økonomien og miljøet.
3 | Eram
Den sidste retailer, som man, ifølge Impact, skal holde øje med, er den franske skobutik Eram. Det, der gør Eram speciel, er butikkens evne til at engagere kunderne.
Butikken har oprettet hashtagget #MyEramTouch, så kunderne kan dele billeder af sig selv iført sko fra butikken, så kunderne kan inspirere hinanden. Hele konceptet bygger på deling på sociale medier, og når en kunde har hashtagget og delt et billede, sørger et team hos Eram for, at billedet bliver vist på webshoppen under det produkt, som kunden er iført på billedet.
På den måde får Eram sit brand til at leve på sociale medier med de bedste ambassadører samtidigt med, at de skaber mere inspiration på sin hjemmeside.
Du kan læse hele blogindlægget her.
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…
Omni channel: Tiden er kommet
Omni channel er kommet for at blive, og kampen om kunderne er blevet endnu mere allestedsnærværende. Retailere og brands skal hurtigt lære, hvor…