Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den kommende tid kan holde skarpt øje med.

Hvilke retailere gør det godt online? Det kommer e-handelsspecialistvirksomheden Impact med et svar på gennem et blogindlæg på ’Kaspers blog’.

Blogindlægget peger på tre udenlandske retailere, der gør det særligt godt online.

1 | Everlane

Den første retailer, som blogindlægget peger på, er det amerikanske modemærke Everlane. Modebrandet tilbyder blandt andet direkte levering med et bud, så man som kunde ikke skal vente i flere dage på at modtage produktet.

En anden ting, som Impact peger på, er Everlanes styrke til at være transparens. Når man klikker på en vare online, kan man se, hvad varen har kostet at producere – både materiale, arbejdskraft og transport er medretning i den samlede pris.

 

2 | Asphalte

En anden retailer, som ifølge Impact gør det godt, er det franske modebrand Asphalte.

Det franske modemærke formår at skabe en hype og eksklusivitet omkring sine produkter ved at gøre det stikmodsatte af, hvad Everlane gør. Der er nemt gå flere uger eller måneder, før kunden modtager sit købte produkt. Brandet er nemlig lykkedes med at lade forbrugerne bestemme, hvilke varer der skal sættes i produktion.

Kunden kan tilkendegive sin interesse i en style og pre-købe den – men varen bliver kun produceret, hvis tilstrækkeligt mange har pre-købt varen. Når varen bliver sat i produktion, bliver den kun produceret i det antal, som har købt den – og det skaber en vis eksklusivitet omkring brandet.

Ved at vende købsprocessen på hovedet brænder Asphalte ikke inde med varer, som de ikke får solgt – og det er både godt for økonomien og miljøet.

 

3 | Eram

Den sidste retailer, som man, ifølge Impact, skal holde øje med, er den franske skobutik Eram. Det, der gør Eram speciel, er butikkens evne til at engagere kunderne.

Butikken har oprettet hashtagget #MyEramTouch, så kunderne kan dele billeder af sig selv iført sko fra butikken, så kunderne kan inspirere hinanden. Hele konceptet bygger på deling på sociale medier, og når en kunde har hashtagget og delt et billede, sørger et team hos Eram for, at billedet bliver vist på webshoppen under det produkt, som kunden er iført på billedet.

På den måde får Eram sit brand til at leve på sociale medier med de bedste ambassadører samtidigt med, at de skaber mere inspiration på sin hjemmeside.

Du kan læse hele blogindlægget her.