Der er delte meninger om, hvordan fremtidens handel ser ud. Skal man satse på fysiske eller online salgskanaler?

Her beskrives de tre fremtidige handelstrends, der peger i retningen af, hvor detailhandlen er på vej hen.

De tre fremtidige handelstrends ser således ud:

1) Location-based technology

Det har altid været let for den online detailhandel at indsamle information omkring deres kunder. Online kan der nemt spores kunder, hvor de er placeret, hvordan de nåede siden, hvad de ser på, og hvad de bliver holdt op af i løbet af shopping-processen. Dette medvirker til en lynhurtig justeringstaktik for at maksimere salget.

De fysiske butikker har haft sværere ved at indsamle disse informationer, men lokations-baseret teknologi lover nu at kunne bygge bro over de manglende data. Apple har for nylig indført iBeacon, som består af små sensorer, der placeres rundt omkring i butikkerne for at spore og kommunikere med kundernes iPhone’s.

Denne form for teknologi kan hjælpe de fysiske butikker til at optimere deres prisfastsættelse og forbedre annoncekampagner.

2) Omni-channel detailhandel

Flere og flere i den online detailhandel ser fordele i den fysiske butik. Butikken giver kunden andre muligheder end den online og omvendt.

Andy Dunn fra Bonobos, som er e