Detailbranchen bliver mere og mere afhængige af it-systemer, da det udnytter mulighederne i e-commerce og hjælper overgangen fra fysisk varehandel i butikker til online-handel på nettet.
E-commerce omhandler alle de processer, der er med til at etablere og optimere handlen med kunderne online. Det er ikke blot en hjemmeside, hvor kunderne kan købe de varer, der også findes i butikkerne.
E-commerce handler om:
1) Hvordan man fanger de rigtige kunder på internettet
2) Hvordan man får dem ind i sin e-butik
3) Hvordan man får dem til at købe mere
4) Hvordan man sørger for, at kunderne får den hjælp og rådgivning, de har brug for
5) Hvordan man sikrer, at kunderne kommer tilbage og tager vennerne med
Mange danske virksomheder halter efter, når det kommer til udnyttelse af it og teknologi. Det er til trods for, at Danmark er et af de lande i verden med de mest aktive internethandlende. Derfor ligger der i Danmark et kæmpe potentiale i den grundlæggende viden om e-commerce.
Kilde: Business.dk
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…