Få en guide til, hvad der sker netop nu på det mobile marked, som vokser eksplosivt for tiden.

Når der skal sælges sko og tøj, er sælgerne helt sikkert inde i gamet og formår at bruge alle midler for at sælge varerne. Men efter internettet og de mobile platformes indtræden på markedet, er det blevet en mere kompliceret sag at sælge – og konkurrencen på markedet er steget.

Netforhandlere får her en lille guide til, hvad der sker netop nu på det mobile marked, som vokser markant for tiden, fordi mobilen altid er med på farten.

Flest forbrugere på mobile platforme

Cowen & Co. har udgivet en rapport, der viser, at der er behov for et mere effektivt fokus på mobile platforme. Både hvad gælder design, men også selve udførelsen i købsprocessen.

Rapporten viser også, at de fleste forbrugere, der kigger på online webshops, gør det via mobile enheder. Derfor er det her, fokusset skal være, for at gøre mere gnidningsfrit for forbrugerne på mobile enheder.

Sælgeren skal være opmærksom

Først og fremmest bør sælgerne være opmærksomme på, hvor forbrugerne bruger deres tid. Ifølge rapporten bruger forbrugerne 60 procent af tiden, de shopper på nettet, på mobile platforme. Både til at sammenligne priser og undersøge mulighederne for, hvor man kan købe varerne.

Når varerne skal købes, er det dog sjældent de mobile platforme, der benyttes. Kun 16 procent af pengene brugt på nettet, bliver brugt gennem de mobile platforme. Begrundelsen fra forbrugerne er, at de har svært ved at se detaljer og information om varerne.

Sidst men ikke mindst er det vigtig for forbrugerne, at der er gratis forsendelse. Hele 51 procent af de adspurgte i rapporten svarede, at gratis forsendelse var en meget vigtig faktor, når de skulle vælge, hvor varerne skulle købes.

Kilde: Footwearnews.com