Zalando Media Solutions, ZMS, er navnet på en ny datadrevet medieplatform, som skal koble brands sammen med forbrugerne.
Via forbrugerindsigter baseret på mere end 17 millioner aktive kunder kan Zalando nu tilbyde brands en unik medieplatform, Zalando Media Solutions, at markedsføre sig på. Data om forbrugerne og deres købsmønstre kan således bruges til at gøre markedsføringen mere relevant både for brandets og forbrugerens vedkommende.
I de senere år er der sket et skifte inden for markedsføring, som i stigende grad bliver datadrevet, og det vil Zalando imødekomme med deres nye medieplatform.
TØJ har talt med Jerome Cochet, som er Senior Vice President i Zalandos Department for Marketing & Sales, om det nye initiativ fra onlinegiganten.
”Hos Zalando ønsker vi at flytte os fra at være en traditionel online retailer til at blive en moderne fashion platform. De sidste to år har vi arbejdet på Zalando Media Solutions, som helt konkret gør det muligt for brands at ramme en meget specifik målgruppe. Det er en unik løsning, som kan tilpasses både større og mindre brands alt efter behov,” fortæller Jerome Couchet til TØJ.
Moderne online platform
Ifølge ham er ZMS en win-win situation for både brands, kunder og Zalando. Brands får mulighed for at komme i direkte kontakt med en meget attraktiv gruppe af forbrugere. Forbrugerne bliver eksponeret for relevante og personlige nyheder fra brands. Og Zalando opnår øget trafik og kan således tilpasse sin ekspertise inden for digital markedsføring over for partnere.
”Hvis en ung kvinde på 25 år for nylig har købt yogatøj, så vil hun sandsynligvis også være interesseret i at vide mere om yogamåtter. I dette tilfælde ville det være oplagt for et brand, der laver yogamåtter, at lave målrettet markedsføring over for denne kvinde, og det er netop det, som ZMS kan hjælpe med,” forklarer Jerome Cochet.
ZMS er allerede lanceret på alle de 15 markeder, hvor Zalando er til stede, og flere store brands benytter den nye medieplatform heriblandt Bestseller, Adidas og G-Star.
”Vi forventer os meget af den nye platform, og vi har allerede fået positiv feedback på det nye initiativ, hvor man som brand har mulighed for at skræddersy sin kommunikation over for forbrugerne. Indtil videre har det primært været brands i modebranchen, som har benyttet sig af den nye medieplatform, men vi oplever, at brands fra livsstilsbrancherne også er meget interesserede i løsningen,” siger Jerome Couchet.
Kilde: Branchebladet TØJ
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…