Nu vil Zalando teste levering samme dag, som varen er bestilt.
Når man bestiller varer på nettet, er den eneste hage ved det, at der går et stykke tid, før man modtager sine varer. Det vil en af de største onlinebutikker nu lave om på. Virksomheden vil teste et koncept, hvor de leverer varen samme dag, hvis man bestiller inden klokken 16.00.
Der sker meget hos modegiganten Zalando i øjeblikket. I går kunne vi her på TØJ-portalen afsløre, at virksomheden vil opbygge et kæmpe logistikcenter. Og i dag melder Zalando ud, at de vil teste levering af varer samme dag, som man bestiller.
Zalando vil i starten teste den nye service i Berlin og Køln for udvalgte kunder. Kunderne skal bestille inden klokken 16.00 og vil så modtage varerne mellem klokken 19.00 og 21.00.
Håber på en hurtig udvidelse
I starten vil pakkerne blive leveret af Zalandos egne medarbejdere. Kundefeedback vil siden hen afgøre udviklingen af projektet.
Zalando meddeler, at pilotprojektet vil køre på ubestemt tid, men at man håber på en hurtig udvidelse, hvis virksomheden i de første dage eller uger finder ud af, at servicen er en succes. Er det tilfældet, forventes servicen at blive udvidet til andre større byer i Tyskland og Europa.
Kilde: Textilwirtschaft.de
Sådan undgår butikkerne at knække
Danskerne frygter for deres privatøkonomi og køber mindre, end de plejer. Men det er afgørende at holde hjulene i gang med onlineshopping tilpasset…
12 innovative retailkoncepter
Bemandingsløse butikker, sensoriske rum og børnetøj på abonnement. Det er blot nogle af de koncepter, der ifølge Euromonitor repræsenterer fremtidens…
Salesforce Research: Forbrugere sætter nye krav til kundeoplevelsen
Salesforce Research har udgivet sin tredje ‘Connected Shoppers Report’, der fremlægger en kompleks forbrugerrejse, som i stigende grad integreres i…
Tre retailere du skal holde øje med
Et blogindlæg via e-handelsspecialistvirksomheden Impact udpeger tre interessante retailere fra udlandet, som brancheaktører med fordel i den…
Hvem er forbrugerne?
Forbrugernes købsadfærd har ændret karakter i løbet af et årti. Moderne forbrugere er nådesløse, illoyale og prisfokuserede. De forventer at blive…
Er indkøbsoplevelsen i din butik tiden værd for kunderne?
Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse, kan små og mellemstore butikker i detailhandlen…
Millennials og generation Z fortrækker fysiske butikker
Bedst som vi troede at den unge generations onlinehandel ville undergrave de fysiske butikkers eksistens, viser en ny undersøgelse at de såkaldte…
Statistik: 37 kundeoplevelser du skal kende i 2019
En ny analyse viser statistikker på 37 forskellige kundeoplevelser, som enhver detailhandler bør kende til i 2019.
Nordisk retail-rapport: Udsalg truer danske butikker
Ni ud af ti retailere mener, at fænomener som Black Friday får kunderne til at flygte fra de fysiske butikker, når der ikke er udsalg. Samtidig siger…